Kvalifikovaný personál je zbytočný luxus

Okt 09 2005

Kvalifikovaný personál je zbytočný luxus

V poslednej dobe som bol často v predajniach, kde by som očakával vysoko kvalifikovaný personál, opak bol však pravdou.

Začalo to zháňaním nového auta. V autách nepatrím medzi najväčších odborníkov, ale čo to o nich viem. Paradoxne som zo 70% vedel viac o danom aute ako predajca. Odpovede na otázky ohľadom krútiaceho momentu, objem kufra, interval servisných prehliadok, dĺžka záruky na karosériu atď. som hľadal márne. Maximálne mi poradili pozrieť si prospekt k autu.

V predajni T-Mobile som v poslednej dobe častejšie ako je zdravé. Tak už som sa rozhodol slečnu za pultom vyspovedať ohľadom dvojmegapixelovej k750i. Na moje prekvapenie mi povedala, že ju nemajú, ale že majú v ponuke D750i. Z mojej strany nasledovala logická otázka: “Aký je medzi nimi rozdiel?” Nahodila prekvapený pohľad, zalovila v pamäti a začala brblať niečo ohľadom iného rozlíšenia displeja a absencii niektorých funkcií. Schválne si porovnajte oba modely (K750i, D750i). Sú rovnaké!

Keď som si zadovážil Eurotel SDA, rozhodol sa doplniť k počítaču USB Bluetooth adaptér a miniSD kartu. Predajňa Edis prešla rekonštrukciou a zmenil sa aj personál. Majiteľov za pultom vystriedali dve slečny, ktoré sa počítačom rozumejú ako koza petrželi. Keď som sa spýtal, či majú miniSD karty, začala ich hľadať medzi krafickými kartami. Bluetooth adaptér hľadala medzi myškami. To už osm nevydržal a ukázal jej dva, ktoré mala pod sklom a rovno sa jej spýtal, aký je medzi nimi rozdiel. Ale to už som chcel príliš.

Podobných zážitkov mám tisíce, hlavne z hypermarketov. Je smutné, že majitelia firiem kašlú na svojich zákazníkov a hlavne si neuvedomujú, že takýmto spôsobom prichádzajú o potencionálnych zákazníkov, ktorí znechutene zutečú ku konkurencii. Alebo si minimálne pokazí svoje “dobré meno”.

No responses yet

Leave a Reply